WYSYŁKA W 24H!

Korzyści z morsowania

Sprawdź jakich efektów możesz się spodziewać oraz co tracisz nie korzystając z dobrodziejstw zimnej wody.

Zastrzyk energii

Istnieje wiele skutecznych metod rozbudzenia swojego ciała o poranki. Podwójne espresso nie jest najgorszą opcją, jednak badania udowodniły, że picie kawy zaraz po rozbudzeniu może mieć negatywne skutki zdrowotne.

Jeśli szukasz skutecznej metody na rozbudzenie, która da Ci ogromny zastrzyk energii, zanurzanie w lodowatej wodzie jest dla Ciebie.

Szybsza regeneracja

Terapia zimną wodą od lat wykorzystywana jest przez sportowców, do przyśpieszenia i wzmocnienia procesów regeneracyjnych.

Zimna woda redukcja stany zapalne poprze obkurczanie naczyń krwionośnych i ograniczanie przepływu krwi do uszkodzonych tkanek. To z kolei zmniejsza obrzęki i ból mięśni. Dodatkowo zimna woda obniża stres metaboliczny i mięśniowy, co również wpływa na przyśpieszenie regeneracji orgaznimu.

Większa efektywność

Zanurzanie się w lodowatej wodzie to klucz do wzrostu efektywności. Kiedy wchodzimy do lodowatej wody, nasz centralny ośrodek zarządzania błyskawicznie musi podjąć szereg działań, które pozwolą nam zachować przytomność. 

Taki trening umysłu, przekłada się na inne obszary życia, dzięki czemu szybciej podejmujemy decyzje i potrafimy lepiej działać pod presją.

Wzmocnienie odporności

Morsowanie wywołuje reakcję tzw. stresu termicznego, gdzie organizm jest narażony na niską temperaturę, co prowadzi do stymulacji układu odpornościowego, dzięki czemu jesteśmy mniej podatni na infekcje czy wirusy.

Dodatkowo podczas kąpieli w zimnej wodzie, nasz organizm zwiększa produkcję białych krwinek, które pomagają w walce z chorobami.

Badania wykazały, że zanurzenie w zimnej wodzie istotnie zmniejsza podatność na infekcje.

Zwiększona motywacja

Badania wykazują, że taka terapia może wpływać na poziom dopaminy w naszym organizmie. Dopamina jest neuroprzekaźnikiem, który odgrywa istotną rolę w funkcjonowaniu naszego układu nerwowego. Dopamina to kluczowy neurotransmiter związany z kontrolą ruchu, nagrodą, motywacją, uczeniem się i regulacją nastroju.

Terapia zimnem może zwiększać poziom dopaminy. To z kolei może mieć pozytywny wpływ na naszą motywację. Wyższy poziom dopaminy może wpływać na naszą zdolność skupienia uwagi, co oznacza, że stajemy się bardziej skoncentrowani i zdeterminowani w dążeniu do osiągnięcia naszych celów.

Leczenie depresji

Kąpiel w zimnej wodzie stymuluje wytwarzanie większej ilości dopaminy, oraz endorfin. Endorfiny to grupa peptydów endogennych, które działają jako naturalne substancje przeciwbólowe i wywołują uczucie euforii. Są one uwalniane w odpowiedzi na stres, ból fizyczny, wysiłek fizyczny lub przyjemne doświadczenia. Endorfiny mogą przyczyniać się do poprawy nastroju i wywoływać uczucie ogólnego dobrostanu.

Istnieje wiele dowodów na to, że niedobór dopaminy czy endorfin może przyczyniać się do depresji, co oznacza, że zanurzenie w zimnej wodzie może pomóc w redukcji depresji i poprawie ogólnego samopoczucia!

Poprawa koncentracji

Kąpiel w zimnej wodzie może pobudzać układ współczulny, powodując uwalnianie noradrenaliny, co zwiększa czujność i koncentrację. Noradrenalina wpływa na mózg, zwiększając czujność sensoryczną. Może poprawić skupienie uwagi i wydolność umysłową. Dodatkowo, noradrenalina może pobudzać organizm fizycznie i mentalnie, zwiększając poziom energii i motywacji.

Zwiększenie odnporności na stres

Udowodniono, że terapię zimną wodą można wykorzystywać jako narzędzie uzupełniające dla leczenia długotrwałych skutków przewlekłego stresu. Kąpiel w zimnej wodzie redukuje ilość hormonu stresu (kortyzolu) w organiźmie. Badania pokazują, że regularne zimne prysznice i kąpiele w lodzie pomogły zmniejszyć lęk i poprawić ogólny nastrój uczestników.

Lepszy sen

Morsowanie w zimnej wodzie może wywoływać uwalnianie endorfin - substancji chemicznych w mózgu odpowiedzialnych za dobre samopoczucie i redukcję stresu. Wydzielanie endorfin może przyczyniać się do uczucia relaksu i spokoju, co z kolei sprzyja łatwiejszemu zasypianiu.

Kąpiel w zimnej wodzie powoduje spadek temperatury ciała. Po wyjściu z wody organizm zaczyna pracować nad przywróceniem optymalnej temperatury, co może prowadzić do uczucia senności. Spadek temperatury ciała jest naturalnym sygnałem dla organizmu, że nadchodzi pora snu.

Zacznij przygodę z morsowaniem z Viby!

Sklep

  • Promocja!

    Zbiornik do morsowania - Ice Box - zestaw

    599.00 
    Dodaj do koszyka
  • Promocja!

    Antypoślizgowa mata ochronna pod zbiornik

    239.00 
    Dowiedz się więcej
  • Ice Box Chiller

    4,300.00 
    Dodaj do koszyka

Zbiornik do morsowania | Ice Box to rozwiązanie na miarę XXI wieku, które pozwoli Ci zażywać lodowych kąpieli gdziekolwiek i kiedykolwiek. 

Niewiarygodnie łatwy w obsłudze, komfortowy i stylowy.

Kontakt
90 - 024 Łódź
ul. Wodna 23/76
biuro@viby.pl
Copyright © 2022 – 2024 Viby | Wszelkie Prawa zastrzeżone